OFERTA ZAJĘĆ

Widzimy ogromne zapotrzebowanie na pracowników, którzy są kreatywni, analityczni, zdyscyplinowani i pewni siebie. Wierzymy, że praktyczne uczestnictwo w zajęciach artystycznych jest jednym z najlepszych sposobów, aby rozwijać te zdolności przywódcze wśród młodych ludzi.”
Jane Polin G.E. Fund

 

 

Zajęcia z rysunku i malarstwa

„Bywają poeci, którym muza dyktuje ich dzieła. Bywają artyści, których ręką kieruje jakaś istota nieznana posługując się nimi jak instrumentem”
Pablo Picasso, 1921

Około 8 letni chłopiec siedzi w pracowni malarskiej i na białej kartce maluje farbami cząstki arbuza.

Dziesiątki lat minęło, a my wciąż tworzymy w tym samym miejscu. Przez naszą pracownię przeszły setki młodzieży. Tutaj zaczynali, jako najmłodsi. Dzisiaj jako dorośli mają swoją wielką pasję, którą jest sztuka. Malują obrazy, projektują domy, aranżują wnętrza, ilustrują książki, projektują ubrania i scenografie, pracują w muzeach. Zaczynali cierpliwie od podstaw. Uczyli się patrzeć na świat formami i barwami. W muzeach świata wiszą ich arcydzieła malarstwa, grafiki i rysunku. Tutaj rosło w nich marzenie o sztuce.
MOŻE I TY SPRÓBUJ POMARZYĆ…

Joanna Boldin
Jan K. Wiślicki
Paweł Zaraś

 

Ceramika

GLINA- pozornie nieciekawa a stworzyła naszą cywilizację.

Dłonie dorosłej osoby kształtują glinianą donicę.

Towarzyszy nam od przeszło kilku tysięcy lat. Trudno wyobrazić sobie Paryż bez katedr, Polskę bez Torunia i czerwonej cegły. W naszej pracowni różnorodność form i zgeometryzowanych kształtów pokrytych pięknymi szkliwami o kobaltowych, szmaragdowych i pomarańczowych barwach – po prostu zachwyca, wzbudza podziw, ożywiając szczęśliwego ducha satysfakcji młodego artysty. Gdy gotowa praca wyjmowana jest z pieca ceramicznego – wtedy zdanie: „zrobiłem to własnoręcznie” jest źródłem kolejnych, nieskończonych inspiracji.

Joanna Boldin
Jan K. Wiślicki
Paweł Zaraś

Sztuka szkła

„Sztuka ma to do siebie, że zawsze znajduje drogę by wkraść się w nasze życie”

Witraż w postaci tańczącej wróżki z anielskimi skrzydłami na tle rozmytego okna z czarnymi kratami.

Jednym z przyziemnych a jednocześnie niezwykłych materiałów, które na przestrzeni wieków stały się ogromną inspiracją dla artystów jest szkło. Mnogość technik wykorzystywanych przy produkcji szkła artystycznego jest imponująca. Sam proces tworzenia niektórych szklanych wyrobów można wręcz nazwać sztuką a gama produktów i małych dzieł Glass artu wytwarzanych rączkami młodych artystów w naszej pracowni imponuje i zachwyca.
Zapraszamy na zajęcia „Sztuki szkła”

Tadeusz Jończyk

 

Przestrzenne podróże plastyczne

“Przestrzenne podróże plastyczne to poszerzenie świadomości plastycznej oraz kształtowania postaw twórczych.”

Uczenie plastyki nie musi być nudne. Przestrzenne podróże plastyczne to świetna okazja, aby przekazywać dzieciom ważne treści, a jednocześnie zapraszać je do kreatywnej zabawy.

Joanna jakubowska

Grafika komputerowa

„W kwestii umiejętności projektowych, różnica między grafikiem a programistą jest kalibrem podobna do różnicy między strzelaniem a rzutem kulą”.
Scott Hanselman

Grupa młodych osób stojąca za dwiema siedzącymi dziewczynkami pracującymi na laptopach.

Zaczarowane piksele – magiczne zajęcia grafiki komputerowej z elementami informatyki.

Wyczaruj swój świat w wirtualnej krainie grafiki komputerowej.

Maluj cyfrowe obrazy, projektuj własne grafiki i gry komputerowe, twórz wirtualne światy 3D

Dariusz Zaraś

 

Język niemiecki

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Dwa języki otwierają wszystkie drzwi na twojej drodze.”

Lekko uśmiechnięta dziewczynka z krótkimi, kręconymi włoskami czytająca książkę podpartą na drewnianej podpórce.

Zajęcia z języka niemieckiego dla dzieci i młodzieży pozwolą poznać ten język od początku lub doskonalić i rozwijać to co już potrafisz. Bazują na praktycznej nauce języka, ciekawych materiałach i przyjaznej, partnerskiej atmosferze na zajęciach.
Aktywna nauka języka poprzez rozmowy i wspólne projekty, pozwoli w szybki i ciekawy sposób osiągnąć umiejętność komunikacji oraz poznawać zwyczaje i kulturę niemiecką

Janusz Tryzno

Język francuski

„Nauka nowego języka to nie tylko nauka innych słów określających te same rzeczy, to nowy sposób myślenia o różnych sprawach.”

Około siedmioletnie dziecko siedzące na wysokim okrągłym taborecie z zainteresowaniem czytające otwartą książeczkę.

Zajęcia z języka francuskiego dla dzieci bazują na nauce piosenek i tradycyjnych wierszyków francuskich, na ciekawych materiałach i świetnej atmosferze na zajęciach.
Aktywna nauka języka poprzez zabawę i wspólne projekty, pozwoli w ciekawy i zabawny sposób odkrywać i poznawać zwyczaje i kulturę francuską.

Joanna Tymczyszyn

Zajęcia teatralne

„Teatr to aktywna refleksja nad samym sobą.”
Novalis

Na pierwszym planie postać przebranego w luźno zarzucone materiały młodzieńca w nakryciu głowy. W tle trzy postacie w białych, gładkich maskach z kulkowymi, czerwonymi noskami klaunów.

Zajęcia teatralne
Poznasz na nich elementy warsztatu aktorskiego i różne metody pracy nad rolą, poprawisz wymowę, poradzisz sobie z tremą.
Nauczysz się budowania postaci scenicznych. Będziesz tworzyć: postaci, etiudy, scenki improwizowane.
Zagrasz w spektaklu!!! Nabyte umiejętności uczynią Ciebie bardziej wrażliwym i świadomym odbiorcą sztuki teatralnej i filmowej.
Jeśli aktorstwo jest Twoim pomysłem na życie, to podobnie jak wielu naszym wychowankom, ułatwimy Ci start na wyższe uczelnie artystyczne.

Staszek Dembski

Zajęcia taneczne

„Nie ma słów na opisanie bezbrzeżnej radości, umiłowania życia, oczarowania istnieniem, które spływają na tańczącego człowieka”
Trudi Schoop

Para tańczących dzieci uchwycona w podskoku tanecznym na tle innej pary dzieci. Chłopiec ubrany w krótkie spodenki na szelki koszulkę. Dziewczynka w rozkloszowaną spódniczkę na koronkowej halce, skarpetki z kryzką i białą przylegającą bluzeczkę.

Zajęcia taneczne z elementami tańca klasycznego, estradowego, ludowego i towarzyskiego. Połączenie tych form tanecznych urozmaica zajęcia, wzajemnie się przenikając i uzupełniając.
Taniec rozwija kreatywność, sprawność fizyczną, grację i elegancję. Pozwala w piękny sposób wyrazić myśli, uczucia i ekspresję własnego ciała. Rozwija wyobraźnię artystyczną i motywuje dziecko do pracy nad własnymi możliwościami, uczy wiary w siebie i pokonywania własnych ograniczeń. Zajęcia mają charakter zabawy. Dzieci dostają możliwość wyrażania własnych emocji.

Małgorzata Włoczkowska

Tenis stołowy

„Nie zaniżaj swoich sportowych celów do swoich możliwości. Zamiast tego podwyższaj swoje możliwości do swoich celów.”

Rakietka od tenisa stołowego oparta na piłeczce do ping-ponga, położona za stole do tenisa z rozciągniętą siatką w tle.

Tenis stołowy – popularnie nazywany ping-pongiem – to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Choć z pozoru nie wydaje się trudna, wymaga sporo skupienia, refleksu i kondycji. Jeśli szukasz dobrej zabawy, dołącz do nas!

Andrzej Zieliński

Nauka gry na pianinie

Gra na fortepianie jest najbardziej skomplikowaną czynnością wykonywaną przy pomocy rąk jaką wymyśliła ludzkość.

Ręka młodego pianisty uderzająca czwartym palcem w klawiaturę pianina.

Nauka gry na pianinie to wspaniały czas spotkania z muzyką.
Zajęcia odbywają się w małych, trzy-osobowych grupach. Dzieci już po krótkim czasie grają przeboje muzyki klasycznej i rozrywkowej w opracowaniach dopasowanych do stopnia zaawansowania technicznego.
Radości muzykowania sprzyja nauka czytania nut, a efekty pracy widoczne są na koncertach organizowanych dwa razy w roku.

Anna Ramos
Izabela Machnowska

Nauka gry na gitarze

Gitara prawdę powie,
gitara nic nie cygani,
wyciągnij tylko rękę
i struny trąć palcami…

Wanda Chotomska

Około ośmioletni chłopiec grający na  gitarze.

Zajęcia prowadzone są w grupach dla początkujących i bardziej zaawansowanych.
Program zająć obejmuje ćwiczenia podstawowe związane z techniką gry na gitarze klasycznej oraz poznawanie najczęściej stosowanych chwytów akordowych. Poznajemy melodie popularne przydatne do wspólnego muzykowania np. w gronie rodzinnym. W czasie audycji i koncertów na terenie MDK “Bielany” i innych placówek chwalimy się naszymi umiejętnościami. Warto spróbować!

Wiesław Koczywąs

Nauka gry na skrzypcach

„O, dajcie mi te małe skrzypce,
niechaj na skrzypcach wygram,
wiatr i potężną muzykę,
i noc, co taka niezwykła”.
Konstanty Ildefons Gałczyński

Twarz młodej dziewczyny z długimi włosami w połowie schowanej za pudłem rezonansowym skrzypiec.

Zapraszamy do nauki gry na skrzypcach dla dzieci od podstaw oraz dla młodzieży po szkole muzycznej I i II stopnia w specjalności skrzypiec i wiolonczeli.
Młodzi muzycy z pasją i zaangażowaniem wykonują utwory ze światowego repertuaru muzyki klasycznej, filmowej i rozrywkowej, którą chętnie prezentują podczas organizowanych przez nas koncertów.

Dorota Szczepańska

Studio piosenki „Pełna Skala”

„Gdzie słyszysz śpiew, tam wstąp, tam dobre serce mają. Źli ludzie, wierzaj mi, ci nigdy nie śpiewają”.
cytat przypisywany J.W. Goethe

Około dziewięcioletnia dziewczynka trzymająca mikrofon stojąca przed pulpitem z białą kartką w wyciszonym dźwiękochłonnymi matami studiu nagraniowym.

Chcesz śpiewać?
Chcesz śpiewać pięknie?
Chcesz śpiewać tak, aby inni słuchali?
Przyjdź na zajęcia ze śpiewu. Tu odkryjesz swój talent lub rozwiniesz ten już odkryty. Moc głosu, jego skala, barwa, dykcja, ekspresja przekazu, emocje i wyczucie stylu… to wszystko skarby, które możemy wspólnie odkryć.
Wszystko to jest w zasięgu twoich możliwości. Nie zazdrość innym, spróbuj sam.

Joanna Lalek

„Śpiewaj z nami”

„W śpiewaniu to jest właśnie najprzyjemniejsze – śpiewać tylko z innymi, nigdy samemu, słyszeć, jak głosy splatają się, ocierają o siebie, dotykają raz szorstko, raz gładko, zbliżają się do siebie i opuszczają.”

Olga Tokarczuk

Dlaczego warto śpiewać w chórze?
Śpiew jest jedną z najstarszych form wyrażania siebie i swoich emocji. Historia pokazuje, że wspólne wykonanie utworu łączyło ludzi, dodając im odwagi i hartu ducha.
Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Kalifornijskim wynika, że obcowanie z muzyką pobudza rozwój mózgu, szczególnie poprawia kompetencje językowe, a w związku z tym umiejętność uczenia się i zdolność przyswajania wiedzy. Wpływa również na wzrost samooceny i kultury osobistej.
Śpiewanie w chórze jest korzystne dla psychicznego samopoczucia. Naukowcy z Oxford Brookes University przeprowadzili badania z których wynika, że osoby śpiewające w chórach zgłaszały znacznie lepsze samopoczucie niż osoby śpiewające „solowo” i zrzeszeni w drużynach sportowcy.
Śpiew w chórze to również szansa dla nieśmiałych dzieci na pokonanie stresu związanego z publicznym występem – w grupie raźniej!
Zapraszamy do wspólnego muzykowania w chórze.
• Zajęcia dla najmłodszych chórzystów (dzieci w wieku 6-8 lat) – „Śpiewaj z nami”
Wspólne śpiewanie to świetna zabawa! Zajęcia chóralne przeznaczone dla młodszych uczestników. Na zajęciach dzieci poznają piosenki z repertuaru rodziców, dziadków oraz współczesne piosenki dziecięce dzięki którym rozwiną swój głos, pamięć i słuch muzyczny.

Klaudia Borys

Chór „Gregorianum”

„W śpiewaniu to jest właśnie najprzyjemniejsze – śpiewać tylko z innymi, nigdy samemu, słyszeć, jak głosy splatają się, ocierają o siebie, dotykają raz szorstko, raz gładko, zbliżają się do siebie i opuszczają.”
Olga Tokarczuk

Dlaczego warto śpiewać w chórze?
Śpiew jest jedną z najstarszych form wyrażania siebie i swoich emocji. Historia pokazuje, że wspólne wykonanie utworu łączyło ludzi, dodając im odwagi i hartu ducha.
Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Kalifornijskim wynika, że obcowanie z muzyką pobudza rozwój mózgu, szczególnie poprawia kompetencje językowe, a w związku z tym umiejętność uczenia się i zdolność przyswajania wiedzy. Wpływa również na wzrost samooceny i kultury osobistej.
Śpiewanie w chórze jest korzystne dla psychicznego samopoczucia. Naukowcy z Oxford Brookes University przeprowadzili badania z których wynika, że osoby śpiewające w chórach zgłaszały znacznie lepsze samopoczucie niż osoby śpiewające „solowo” i zrzeszeni w drużynach sportowcy.
Śpiew w chórze to również szansa dla nieśmiałych dzieci na pokonanie stresu związanego z publicznym występem – w grupie raźniej!
Zapraszamy do wspólnego muzykowania w chórze.
• Zajęcia dla trochę starszych chórzystów (dzieci od 9 roku życia) – chór „Gregorianum”
Zajęcia chóralne przeznaczone dla uczestników od 9 roku życia. Program zajęć obejmuje naukę śpiewu w wielogłosie. Chórzyści zapoznają się z repertuarem chóralnym w różnym stylu: od muzyki dawnej po kompozycje współczesne. Program obejmuje również poznanie elementów notacji muzycznej i podstawowych pojęć muzycznych.

Klaudia Borys

Zajęcia ruchowo – muzyczne

„Muzyka to najsubtelniejsza forma przekazu, można stwierdzić, że żadna dziedzina sztuki nie porusza ani nie wpływa na podświadomość tak, jak muzyka. Muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy”.

Roztańczona mała dziewczynka z upiętym na długich włosach kwiatem, uchwycona bokiem w tanecznym obrotowym ruchu. Twarz niewidoczna.

Zajęcia rytmiki dla dzieci, uczniów klas I-III są uzupełnieniem lekcji muzyki.
Mają one na celu wspieranie rozwoju psychofizycznego dzieci poprzez muzyczną zabawę, wspólny śpiew i taniec oraz grę na instrumentach perkusyjnych, czyli-poprzez aktywny kontakt z muzyką. Uprawianie muzyki przez dzieci służy doskonaleniu ich charakteru , aktywizuje wyobraźnię , intuicję, a także imperatyw twórczy, a więc cały potencjał człowieka.
W działaniach muzycznych wykorzystujemy doskonale sprawdzające się metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss, Carla Orffa i Zoltana Kodaya.
Chcemy, aby dzięki takiemu obcowaniu z muzyką, dzieci były szczęśliwsze i radośniejsze.

Krystyna Zaremba